ALO 170 hangi konularda yardımcı oluyor?
ALO 170 hangi konularda yardımcı olur? ALO 170, Türkiye’de işsizlik sigortası, iş arama, istihdam desteği, mesleki eğitim, çalışma hayatı, çalışma izinleri, sosyal güvenlik ve itiraz başvuruları gibi süreçlerde yardımcı olur.
ALO 170’den neler öğrenilir?
Çalışma Hayatı İletişim Merkezi “ALO 170”i günün 24 saati, haftanın 7 günü arayabilirsiniz. İletişim merkezimiz, Türkiye Cumhuriyeti Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sağlanan tüm hizmetler hakkında bilgi ve çözümler sunar.
ALO 170’de hangi sorular sorulur?
SSI | SSI ile ilgili soru, istek, sorun ve her türlü işlem için ALO 170’i arayabilirsiniz.
170 nelere bakıyor?
Alo 170, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın bilgi hattı olarak hizmet vermektedir. Bu hatta sosyal haklarınız hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Burada iş hukuku ile ilgili sorularınızın yanıtlarını bulacaksınız. Vatandaşlar tüm sorularını ve şikayetlerini iletmek için bu telefon numarasını kullanabilirler.
ALO 170 niçin aranır?
ÇSGB, SGK, İŞKUR ve MYK mevzuatı hakkında her türlü bilgiye ALO 170’i arayarak ulaşabilirsiniz. İşyeri tarafından ödenmeyen düzenli ücretler ve fazla mesai ücretlerine ilişkin şikâyetler ise ALO 170 aracılığıyla alınmaktadır.
İş yerini hangi konularda şikayet edebilirim?
İşyerinde sigortasız işçi çalıştırılması, ücret, kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, fazla mesai, yıllık izin, iş sağlığı ve güvenliği, mobbing, sendikal haklar, işsizlik ödeneği gibi iş hukuku konularında şikâyette bulunmak istiyorsanız Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na başvurabilirsiniz.
170 ne zaman cevap verir?
İletişim merkezimize gelen tüm çağrılara uzmanlarımız doğrudan yanıt vermekte ve talepler ilk görüşmede sonuçlandırılmaya çalışılmaktadır. Çağrılara hemen yanıt verilemediği durumlarda kurum ve kuruluşlarımız ile hemen iletişime geçilmekte ve taleplere en geç 72 saat içinde yanıt verilmektedir.
SGK ile nasıl iletişime geçebilirim?
Sosyal Sigorta KurumuÇalışma ve Sosyal Sigorta İletişim Merkezi “ALO 170”
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
Bildirim ve şikâyetinizde isminizi belirtmiş olsanız dahi, 5510 sayılı Kanun ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca isminiz gizli tutulacak ve sosyal güvenlik müfettişleri ile denetimi yapan kurum yetkilileri tarafından ifşa edilmeyecektir.
170 hangi saatler arasında hizmet veriyor?
SGK’dan X’e: “Çalışma Hayatı İletişim Merkezi ALO 170’i 7 gün 24 saat arayabilirsiniz. @Alo170Kurumsal / X.
SGK’dan nasıl bilgi alabilirim?
Kullanıcılar, SGK web sitesindeki “E-SGK/SMS Bilgileri” butonunun altındaki “Bilgi Girişi ve Güncelleme” seçeneği üzerinden SMS hizmetlerine kaydolmalıdır. İletişim ve kişisel bilgilerini SSI veri tabanına giren işverenler, katılımcılar ve yararlanıcılar, hizmetin sonuçları hakkında ücretsiz olarak SMS yoluyla bilgilendirilecektir.
172 nerenin telefonu?
Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Alo GürültüAlo TAEK172Alo TrafikMüdahale hatası122Elektrik arızasıAlo İzci Kan Bilgi Merkezi.
170’den ne öğrenebilirim?
170 numaralı numara Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ihbar hattıdır. Yasalar çerçevesinde birçok farklı bilgi ve sosyal haklar konusunda bireysel destek alınabilir.
170 hattı paralı mı?
Yani ALO 170’i arayarak AÇSB, SGK, İŞKUR ve MYK mevzuatları hakkında her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. Alo 170 hattı ücretli bir hat. Çağrı merkezi 24 saat hizmet veriyor. Çağrı merkezi çalışanlarının %50’si engelli.
Alo 170’den ne şikayet edilir?
Örneğin, çalışanın maaşının düşük olduğu ortaya çıkarsa, bunu kanıtlayan maaş belgelerini saklayarak ALO 170’e başvuruda bulunabilir. İsminin gizli kalmasını istediğini belirterek rapor tutabilir. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun gereklerine uymayan işyerleri, çalışanlara bildirildikten sonra araştırılacaktır.
170 hangi saatler arasında hizmet veriyor?
SGK’dan X’e: “Çalışma Hayatı İletişim Merkezi ALO 170’i 7 gün 24 saat arayabilirsiniz. @Alo170Kurumsal / X.
170’e şikayet edince ne olur?
İsminin gizli kalmasını istediğini belirterek şikayette bulunabilir. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun gerekliliklerine uymayan işyerleri, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenecektir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanacaktır.
Haksız yere sosyal yardım alanları nereye şikayet edebilirim?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı – Alo 183.
İşyerinden paramı alamıyorum nereye şikayet edebilirim?
Başvurular/şikayetler yazılı olarak, yani başvuru yoluyla, çalışanın çalıştığı işyerinin bağlı olduğu il/merkez sosyal güvenlik müdürlüğüne yapılmalıdır. Sözlü başvurular dikkate alınmayacaktır. Şikayet başvurusu elden yapılabilir veya taahhütlü posta yoluyla gönderilebilir.
Tavsiyeli Bağlantılar: Kertenkele Nerede Yaşar